آگاهی هیجانی : مهارتی ضروری برای والدین
لینک های وب

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوش هیجانی دانش آموز و آدرس emotional-intelligence.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشیو وبلاگ

اگر این‌طور باشد، پدرانی را که ذاتا آدم‌هایی کم‌حرف، تودار و خونسرد هستند، نمی‌دانند با آن تصوراتی که از دوران جوانی به یدک کشیده‌اند که مرد باید آرام و خونسرد باشد، چه‌کار کنند.

مادرهایی که تلاش می‌کنند در مواجهه با فشارهای روانی صبور و مهربان باشند، نیز ممکن است نگران شوند. اگر والدین به احساس رنجش یا خشم خود فکر کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا مدام بر سر بچه‌ها نق می‌زنند و آن‌ها را سرزنش می‌کنند و بر سرشان داد می‌زنند؟ آیا محبت و صداقت آن‌ها را از دست می‌دهند؟

در حقیقت آگاهی هیجانی و درنتیجه برخورداری از توانایی پرورش هیجان لزوما نیازمند ابراز احساسات شدید و رفتار کردن به‌مانند افرادی که کنترلی بر احساسات خود ندارند، نیست.

آگاهی هیجانی، به زبان ساده بدان معناست که بدانیدچه وقت دستخوش هیجان می‌شوید، بتوانید احساسات خود را تشخیص دهید و به هیجانات دیگران توجه داشته باشید.

با عنایت به موارد پیش‌گفته و لزوم پرورش هوش هیجانی در کودکان، من با بهره‌گیری از علم روانشناسی و فنون و تمرین‌های جذاب و کارآمدی که با فهم کودک متناسب باشد، قصد دارم یاری‌گر والدین و تمام کسانی باشم که دغدغه تربیت صحیح کودکان این مرزو بوم را دارند تا با تربیت نسلی سالم‌تر و خوشبخت‌تر از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فردی پیشگیری کنیم؛ زیرا مشخص است که بزه و جرم و جنایت از ضعف، ناکامی و مغبون شدن در تربیتی شایسته بوجود می‌آید و اسلحه و چاقو، آتش و سنگ و یا مواد مخدر، جانشین تربیت سالم می‌شوند.

کودکانی که به نحو شایسته تربیت و رشد یافته باشند نیازی به اسلحه و چاقو برای قدرتمند شدن و یا سیگار برای احساس بزرگی ندارند و نسلی را تشکیل خواهند داد که در آن شادی فردی همان‌قدر مهم است که شادی جمعی.

آن‌ها کسانی خواهند بود که برای مشکلاتشان به دنبال راهکارهای منطقی می‌گردند و با کوچک‌ترین تنش و دشواری، مهار زندگی از دستشان رها نخواهد شد. مسلما رسیدن به این آرمان امکان‌پذیر است و با تلاش و همیاری همگانی می‌توان به آن نائل آمد.

منبع:https://nasrinsaeedifarid.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها: هوش هیجانی والدین کم حرف تودار خونسرد

تاريخ : چهار شنبه 13 بهمن 1397 | 9:46 | نویسنده : Farzaneh.sh |